Thursday 18 September 2014

CABARAN 30 HARI : DAY 14| CERITA KASUT SAYA!

Assalamualaikum,

Kembali menyahut cabaran 30 hari dengan task berbunyi - Cerita Kasut Saya! K.A - KA... S.U.T - SUT = KASUT. Ok... betul... tak tersilap pandang. Memang kena tulis pasal kasut. Alaaa... kenapa mengapa tak pasal handbag??? Eh... sudah... sudahhhh... baru je bitau dah buang saka handbag haritu kannn??

Aku ni jenis susah nau nak cari kasut yang sesuai kat kedai. Bukan sebab aku cerewet atau memilih. Murah pun aku pakai asalkan selesa. Masalahnya, aku memang susah nak cari kasut sebab cutting kaki aku boleh flexible ikut suka-suka hati dia kot!?! Biasanya aku pakai saiz 5. Tapiiii, ada ketikanya kasut saiz yang sama rasa terkecik sampai jari-jariku sakit semua atau terbesar sampai tertanggal-tanggal bila berjalan. Akhirnya, terpaksalah sedekahkan kasut yang tak sempat jejak tanah pada sesiapa yang bertuah. Disebabkan masalah teknikal ini, memang tak bolehlah aku nak suka-suka hati place order dan beli kasut online. *Ciri-ciri keselamatan di situ! Memang kena beli kat kedai dan cuba betul-betul supaya tak menyesal di kemudian hari :p

Kalaulah aku seorang selebriti dah tentu 3 kali aku berjaya curi tumpuan media disebabkan beberapa peristiwa di sebalik kasut. Nasib baiklah aku cuma insan biasa... ecececeh! Peristiwa pertama - tengah berjalan sambil keletak, keletuk bercatwalk tiba-tiba berdebukkk... aku tergolek jatuh kat parking Mid Valley. Rasa dunia ni gelap gelita di tahap maximum! Mau tak malu, aku terjatuh depan boipren baru! Abis hilang kredibiliti ai! Dahlah masa tu baru date yang ke-5 - stage masih kontrol ayu dan tersipu-sipu malu. Stage yang kalau makan pun jamah-jamah je sikit di hujung garfu walaupun anak naga dalam perut menendang-nendang lapar!  Tak tahu nak letak muka kat mana rasanya masa tu. Nak je rasanya bertukar jadi tayar kereta! Cit!

Tergolek dog depan boipren baru memang sangat sadis!

Kejadian kedua berlaku selang seminggu dari insiden pertama. Aku terjatuh lagi - masa DATING dengan orang yang sama juga!!! Padahal masa tu aku pakai kasut baru yang grip tapaknya masih kuat. Rasanya baru first time pakai kasut tu. Kejadian kali ini  lebih haru sebab berlaku kat kedai makan. Jadi, lebih ramai saksi kejadian! Terus rasa nak benamkan muka dalam mangkuk tomyam patplohpat hari patplohpat malam! 

Kejadian ketiga - Dengan konfidennya aku menyarung slingback heels dari rumah... tak tinggi manapun, cuma 3 inci saja. Tup-tup hilang balance dengan berat badan 55 kg dan berdebuk jatuh macam nangka busuk! Ya... masa dating dengan orang yang sama!! Sekali lagi dunia ni rasa gelap... rasa kasut aku sungguh tak adil... rasa ditindas oleh kasut sendiri yang amat dipercayai. Sakit di kaki... sakit lagi di hati! Dah kenapa, kasut oiii?? Padahal sebelum ni aku boleh je berlari naik tangga pakai kasut yang sama. *Mode nak tamatkan riwayat kasut membara lepas kejadian.

Kalau tak silap, masa kecik-kecik dulu aku aku pernah dengar orang tua-tua kata kalau asyik terjatuh tu tandanya nak dipinang orang. Coincidently, dalam kes aku ni lepas 6 bulan kenal, Mr. Boipren dan family datang ke rumah bawak cincin untuk merisik. Tapi, memandangkan dua-dua belah pihak bersetuju nak percepatkan tarikh nikah, kitorang terus buat 2 + 1 - majlis merisik dan bertunang sekaligus. Kitorang nikah 5 bulan kemudian. Sampai sekarang dah tak ada lagilah kes-kes berdebuk jatuh semua. Apapun, 'terima-kasih' pada kasut-kasut kesayangan. Ada cerita di sebalik cerita. Ada hikmah rupa-rupanya walaupun disabotaj oleh 3 pasang kasut sendiri. Sampai sekarang, ada juga masa-masanya hasben aku saja flashback kejadian jatuh tergolek-golek ni tapi aku buat-buat tak dengar dan biarkan topik perbualan tu dibawa pergi oleh angin lalu! Hahaha.


-lotsa luv-
Fayreen Mizan-










3 comments:

  1. hihik... rajin na tergolek-golek.

    ReplyDelete
  2. Ahaha kelakar lah story fay ni baru nk tanya siapakah boypren tu heeee nasib baik berjodoh kan klau x mmg malu gile arghhh heeee. 3 inci katanya x tinggi? Jm yg wear 2 inci pun d terasa sakit tumit hikss. Betulke berat fay 55, Jm tgk slim je

    ReplyDelete
  3. Adehhh... tragis nih... hihii
    ehh... kita sekapal la... I pun mmg jenis yg susah sgt nk jumpa kasut yg sesuai... letih pusing 1 shopping complex pun blm tentu jumpa... hais..

    ReplyDelete