Tuesday 31 December 2013

SELAMAT TAHUN BARU 2014!

Assalamualaikum,

Beberapa jam saja lagi kita akan melangkah ke tahun 2014. Bila bercakap pasal tahun baru...biasanya kita mesti akan kaitkan dengan azam baru. Aku tak nak bercakap pasal azam-azam baru ni. Target..wawasan..matlamat semua tu perlu sentiasa ada...perlu sentiasa disematkan di hati dan bukan hanya 'panas' di awal-awal tahun saja. Dalam hidup perlu ada short term...mid term dan long term plan...

Kita rajin berazam baru setiap kali tahun baru menjelang tiba...setkan matlamat itu ini setiap masa...tapi berapa kerap kita review pencapaian kita? Bila ada matlamat yang tak berjaya dicapai...kita give-up...kita rasa kita dah gagal...is that so?

Failure bukan satu titik noktah untuk mencapai sesuatu impian. DON'T LET FAILURE STOP YOU!! Review...kenalpasti...post mortem mengapa planning kita tak menjadi. Road to success bukannya umpama sebuah highway yang lurus dengan jalan yang elok berturap. Itu bukan realiti kehidupan. Road to success memerlukan kita turun bukit...naik bukit...terbabas atau kadang-kala tak mustahil akan jatuh ke dalam gaung. Kenapa kita terbabas sedangkan orang lain elok saja sampai ke destinasi?? It could be your capability...it could be your skills..it could be your experience...it could be your knowledge... Apa yang boleh kita lakukan adalah perbaiki kelemahan yang ada...kenali potensi diri...rangka strategi and keep going. Kalau gagal juga? Mungkin itu bukan yang terbaik untuk kita...itu bukan rezeki kita! Aku harap korang faham apa yang cuba aku sampaikan.

Hahaha...ramai juga yang risau sebab apabila tahun baru menjelang..usia juga semakin bertambah. It's ok to get old...it's normal and it's part of nature. Jangan pulak korang masukkan nak cucuk-cucuk botox...fillers bagai tu sebagai azam tahun baru korang! Lets get old naturally...healthily...cheerfully and peacefully! Pahammm?!?

Khas untuk yang tak ke mana-mana malam ni...sempena tahun baru ni mari kita saksikan fireworks yang sinonim dengan sambutan tahun baru bersama-sama...ingat kat KLCC je ada fireworks ke? Kat blog ai ni pun ada okay! Hahaha...enjoyyyy....




Wishing you a pleasant New Year...bubye 2013...welcome 2014!


-lotsa luv-
Fayreen Mizan





No comments:

Post a Comment