Friday 12 September 2014

CABARAN 30 HARI : DAY 12| 5 WISHLIST ANDA!

Assalamualaikum,

Cabaran 30 hari masuk hari ke-12 dengan task berbunyi --> 5 Wishlist  Anda. 5 ajeeee??! Nak listkan yang cuma 5 nipun terpaksa hantuk-hantukkan dahi kat keyboard tau!

1. Pergi ke Tanah Suci bersama-sama suami terchenta. 
Sesiapa pun tentu bercita-cita nak jejakkan kaki ke sana. Bila dah pergi walaupun sekali for sure ada perasaan rindu nak ke sana lagi. Masa mula-mula pergi umrah dulu aku masih belum kawin, so pergi dengan mama. Memang sentiasa berdoa dan nak sangat pergi ke sana dengan hasben. Semoga impian yang satu ini dipermudahkan.

2. Involve dalam aktiviti yang melibatkan nature. Tak kiralah sama ada hiking atau jungle survival di Taman Negara ke, bermalam dalam boat house di Tasik Kenyir atau explore Royal Belum ke. Kalau boleh, semua tu aku nak buat. Aktiviti-aktiviti nature yang santai macam ni aku ok lagi. Memang aku suka pun. Jangan korang ajak buat bungee jumping... hoih... itu memang kejammm!

3. Kalau diikutkan hati, aku teringin juga nak dapatkan lesen menyelam! Tapi, dah banyak kali snorkeling pun beberapa minit pertama lepas terjun boat aku tetap kecut perut... dengan muka pucat lesi, dengan asyik dok tarik-tarik tangan suami sampai nak patah tangan orang tu dibuatnya - macam mana tuuuu??!!! Nak ambik lesen diving, kononnnnnn!! Haihhh.


 Gambar masa snorkeling. Tapiiii, nak jugak tengok underwater world yang cantik macam dalam gambar bawah ni....

Credit to 'Deep Blue - The Extraordinary Underwater Photography Of Yasuaki Kagii'

*Kena print gambar ni tampal kat cermin meja solek untuk motivate diri sendiri!

4. Belajar menjahit. Jahit butang yang tertanggal atau apa-apa yang koyak tu bolehlah. Itupun cuma jelujur yang berterabur macam hapa. Jahit alas meja ke... langsir ke... semua tu hampeh. Guna mesin jahit pun aku tak tahu! Jeles tengok orang yang pandai menjahit... especially jahit baju dan tudung. Boleh buat bisnis lagi tu!

5. Nak improvekan lagi skill memasak supaya lebih cekap dan tak mudah panik di dapur bila nak masakkan untuk orang lain selain suami! Aku ni ada alahan - bila kena masak untuk orang lain mulalah sasau tak menentu! Hahahah. Aku nak juga master resepi-resepi lama tak kiralah lauk pauk atau kuih muih untuk memenuhi selera tekak sendiri!



-lotsa luv-
Fayreen Mizan

9 comments:

  1. wow! coral dasar laut, bestnya dapat snorkeling, teringin nak buat

    Kenangan Paling Lucu dan Menggelikan eeuuuuwww!!

    http://akujejaricomel.blogspot.com/2014/09/cabaran-30-hari-hari-11-kenangan-lucu.html

    #entriblogger
    #cabaran30hari
    #kelabbloggerbenashaari

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang best snorkeling ni walaupun kaler asal kulit terpaksa dikorbankan sekejap! :))

      Delete
  2. semoga wishlist tercapai.. insyaallah

    ReplyDelete
  3. Semoga tercapai segala yg dihajati... aamiin. All the best.. :)

    ReplyDelete